Tour do Itálie

Vyprávění o tom jak jsme v létě 2013 projeli 6 státy evropy. Z Plzně do Itálie a zase zpět během čtrnácti dní. Dvakrát přes Alpy, kolem nejkrásnějších jezer a vodopádů. Vítr, déšť, brzké zavírací doby nic z toho nás nemohlo zastavit. Po cestě nám naopak pomáhali vítr, perníčky, Avicii.

Původně jsme chtěli jet v pěti lidech. Nakonec jsme se domluvili čtyři. Ale zůstali jsme jen tři. Tři vyvolení. Tři nebojácní hrdinové, kteří misi dokončí nebo hrdě padnou při jejím plnění! …. Anebo první den zabočí směr Český Krumlov, tam propijí i kola a půjdou domů pěšky 🙂 (Náš plán B)

Jak vše začalo

Kapitola 1: Nápad

Myšlenka na výpravu kolem Evropy se u mě zrodila již dříve a stala se mým velkým snem. Jen se trochu lišila představa o dopravním prostředku. Původně to měl být Aston Martin DB9, Ferrari 458 Spider, Kawasaki Ninja nebo stroj značky Harley Davidson. Když se mě zeptáte, jak nás napadlo jet na kolech, nebudu vědět. Jen mám takové tušení, že po rozbití prasátka na Ferrari ještě trocha drobných scházelo 😀 … Takových půl tuny. I proto jsem nejprve testoval k jakému moři to vlastně bude nejblíže. To bylo sice na sever, ale Itálie se mi zamlouvala více a tak vznikl první nástin trati. Dalším úkolem bylo sehnat tým. Chtělo to cyklisty amatéry (aby mi neujížděli 😀 ), kteří mi odkývou i sebehloupější nápad, budou schopní to natrénovat a nepodělají se z prvního kopce. Robert Zápotocký a David Harant byli první volbou. Osvědčení šílenci. Společně jsme pak sice oslovili další desítky lidí, ale dalšího blázna už se najít nepodařilo. Každý z nás si pak sedl k počítači a postupně jsme nacházeli vrcholky, jezera, silnice a města, kam bychom se rádi podívali, až vznikla přibližná trasa o délce cca 2000km. Datum odjezdu byl stanoven na 10.8.2013 ve 12:00 a na tento čas David vytvořil na webu odpočítávání.

Kapitola 2: Trénink

Někdy 5.5.2013 jsem začal trénovat. Samozřejmě bez kola, protože jsem si kolo pořídil až k narozeninám 2.7.2013. Stále jsem na tom byl lépe, než Rob, který si kolo na kterém jel půjčil tři dny před odjezdem 😀 Takže v době tréninku a plánování měl jediný Dejv pojízdné kolo.
Poctivě jsem si vedl tréninkové záznamy a zde jsou výsledky od 5.5.2013 do 10.8.2013:

• 179,6 naběhaných km
  • 2431 km na kole (od 2.7)
  • 360 minut v posilovně (v minutách to zní drsněji 😀 )
  • 2540 opakování na břicho
  • 110 kliků 😀
  • 635 dřepů
  • 32 vyběhnutých pater do schodů 😀
  • 210 minut fotbálku
  • 120 minut v bazénu

Upozorňuji, že toto jsou pouze mé výsledky. Dejv měl najeto o pár stovek méně, Rob o pár tisíc méně 😀 Při trénincích s Dejvem jsme toho zažili celkem hodně. Nejvíc si vzpomínám asi na úplně první mojí jízdu na kole. Po zánětu průdušek to byl i můj první větší výkon. Chtěl jsem využít, že Dejva unavila cesta z Mariánských Lázní do Plzně a vzal jsem ho na 60km projížďku. Peklo. Při sebemenším stoupání jsem fňukal, frkal, hekal, zkrátka nemohl. A Dejv se jen smál a v klidu si vše šlapal na převodech na kterých jsem já nezvládal ani z kopce. Dalším zajímavým tréninkem byla o pár týdnů později společná cesta k mým rodičům do Německa. Trasa Plzeň-Wernfels (30 km jihozápadně od Norimberka). Dejv píchnul po 50km. To by ani tolik nevadilo, kdybychom nezjistili, že nemáme lepení a náhradní duše mu do jeho kola nepasuje. Do civilizace bylo daleko, ale naštěstí pomohl místní domorodec. Nakonec jsme dorazili druhý den ráno a na konto si připsali nový rekord. 262 km ! Myslím, že další den na nás musel být zajímavý pohled. Cesta zpět už byla kratší, nakradli jsme si letní jablka, vykoupali se v řece a po nekončícím kopci u hranic jsme do Mariánských Lázní dorazili už kolem třetí ráno.

Kapitola 3: Výbava

Takto vypadal můj původní plán, když jsem sestavoval, co vzít s sebou. Sem jsem ho pouze zkopíroval:

• Kolo GT Karakoram 2.0, nosič Arsenal 217, brašna na rám GT Cross Frame, brašny na nosič Arsenal 465
  • Oblečení:
    trenky 3ks, ponožky 5ks, triko Under Armour HG, triko New Balance, triko Double, roláček, kraťasy Woox, cyklistické šortky Cannondale, dlouhé kalhoty, mikina Nike, bunda Cannondale, pláštěnka
  • Na kolo:
    Sada nářadí, klíč, lepení, 2x duše, něco na mazání, světla + spousta baterek, zámek, helma, brýle, rukavice, tretry, hadřík, zvonek, tachometr
  • Lékarnička:
    Opalovací krém, něco na stahování, náplast, brufen/aspirin, žaludek, kapesníky, toaletní papír, kondomy, kysličník (extra pálivý), náplast, francovka
  • Elektronika:
    Mobil, nabíječka, foťák, baterky
  • Jídlo a pití:
    Ionťák, regenerace, vařič, kartuše, sirky, zapalovač, nůž, otvírák na konzervy, příbor, něco z čeho se dá jíst (Ešusy)
  • Bydlení:
    Stan, spacák, alumatka, karimatka,
  • Kancelář:
    Doklady, mapa, peníze, kreditky, pojištění, seznam čísel na záchranku, hasiče, policii, Základní slovníky 3x A4
  • Zbraně:
    Pepřák na medvědy 😀
  • Co jsem z něj vymazal:
    Dlouhé kalhoty (největší chyba), hadřík, něco na stahování, náplast, brufen/aspirin, žaludek, francovka, seznam čísel na záchranku, hasiče, policii, základní slovníky 3x A4, pepřák na medvědy 😀
  • Co mi chybělo:
    Něco velmi nepromokavého, pořádná pláštěnka, pořádná bunda, dlouhé kalhoty, chvílemi žabky nebo pantofle pro větší pohodlí, pořádný stan do kterého by nepršelo